Hej Ingemar!
Skulle vara intressant att få veta lite mer om de el-utombordsmotorer du monterade. Till att börja med fabrikat, kostnad och inköpsställe. Hur och hur mycket kunde du använda befintliga fram och backfuntioner? Kabellängder, -dimensioner och översiktligt kopplingsscema vore inte heller så dumt. Har manövrerbarheten förbättrats i paritet med insatsen? Jag har en liten förflugen och hittills mycket omogen idé att göra något liknande, men som också, ev. tillsammans med ett elverk, med ett enkelt handgrepp skulle kunna konverteras för använding som reservdrift. Jag menar naturligtvis inte en anlägnning som fungerar i alla väder på en 2,5 ton/8,5 m båt, utan något som kunde fungera hjälpligt kortare sträckor i lugnt väder. Räknar med att ett par hästar skulle kunna räcka och är ju lite mer än vad du har monterat. Men det där är hjärnspöken hittills och huvudalternativet är fortfarande akterpropeller enligt ditt koncept. Om du tycker att det har funkat, alltså.
Med vänliga hälsningar
Leif Ahrgren