Re: Endring av bunn akter.

skrivet av Ingemar 2008-08-07 som kommentar till Endring av bunn akter. skrivet av Trygve M. Olsen:

I Båtdagboken juni 2008 har jag sammanfattat lite av de första intrycken.

Nu, efter en sommars användning, kvarstår det överlag positiva. Toppfarten kanske inte har hänt SÅ mycket med, utan den största vinsten är stabiliteten i planing (18-20 knop) och att båten flyter lite högre i aktern.

Det gick åt 40-50m² glasfibermatta och omkring 30 liter polyester (Biltema). Kostnaden blev nog ett par tusen kronor totalt. Jag tycker det var värt det, i alla fall nu i efterhand. Fast jag tvivlade några gånger under projektets gång....

Vad menar Du med att NB Marine har "droppet projektet" ? Är det deras egna ändring av skrovformen på NB870 de givit upp och gått tillbaka till det gamla skrovet igen ?
Fast Du menar nog att de inte tycker DU skall göra det i efterhand (?). Det kan jag i så fall förstå, eftersom NB Marine enligt min erfarenhet sällan uppmuntrar initiativ som inte kommer från dem själva. Peke/bogsprötet är ett sådant exempel, som många har försökt få till sin NB870 efter att jag tog fram mitt. Levereres ikke !

Min trähylla i stickkojen har de dock kopierat men inte gjort lika djup (jag blev t.o.m. tillfrågad om måtten på en mässa). Det tycker jag var kul.

Personligen tycker jag NB Marine skulle plasta och sälja bogspröt för eftermontering som tillbehör. På min behövde jag bara borra tre extra hål för monteringen, inget annat. Och varför inte "ombyggnads-kit" med två baljor att plasta fast på aktern ?



Svar på detta inlägg:


[ Hem/startsidan ] [ Alla meddelanden ] [ Hjälp ]

Skriv ett svar:

För att få posta inlägg måste Du skriva in de två tecknen som syns längst ner i menyn i sista rutan innan Du klickar på "skicka". Denna åtgärd gör det svårare för spamprogram att fylla forumet med skräp.
Namn:
E-mail:
Rubrik:
Kommentar:
Ev. länk:
Ev. länktitel:
Ev. bildlänk:
Kontrolltecken: